Corona-protocol Kunstkamer Utrecht

Ook in deze bijzondere Corona-tijd wil de Kunstkamer Utrecht een betrouwbare partner en zorgzame gastheer zijn. In de Kunstkamer staat het welzijn van de gasten en de medewerkers centraal. Om onze gasten en onze medewerkers te beschermen en verdere verspreiding van het Corona-virus te voorkomen, volgen wij daarom het protocol en de uitgangspunten van het RIVM. Voor een bijeenkomst, vergadering of training in de Kunstkamer betekent dat het volgende:

  1. Als een van onze gasten of iemand in de directe omgeving last heeft van hoesten, koorts of neusverkoudheid, gaan wij ervan uit dat hij of zij niet naar de Kunstkamer komt. 

  1. In de Kunstkamer hanteren we 1,5 meter afstand als uitgangspunt. Afhankelijk van het aantal gasten wordt er een routing vastgesteld om direct contact zoveel mogelijk te vermijden. Voorafgaand aan de bijeenkomst zal de gastvrouw of gastheer de routing uitleggen en zullen afspraken worden gemaakt over het voorkomen van rijen tijdens de pauzes.

  1. We gaan ervan uit dat onze gasten regelmatig hun handen wassen of desinfecteren. In de kunstkamer zijn daarvoor alle benodigde middelen ruimschoots aanwezig. Niezen doen we in de ellenboog en we gebruiken alleen nog papieren zakdoekjes of handdoekjes.

  1. Gedurende de bijeenkomst zullen de cruciale plekken in de Kunstkamer, zoals de toiletten en contactpunten, regelmatig worden schoongemaakt en gedesinfecteerd. Dat doen we natuurlijk zoveel mogelijk zonder de gasten te storen. Na iedere bijeenkomst wordt de Kunstkamer goed schoongemaakt.

  1. Met de leveranciers van de Kunstkamer zijn afspraken gemaakt over het aanleveren en de presentatie van bederfelijke producten, zoals fruit, broodjes, salades etc.

  1. Bij twijfel of met vragen zijn de gastvrouw of gastheer altijd bereikbaar en aanspreekbaar. Bij het oplossen van een probleem gebruiken we het gezonde verstand.

We’ll meet again